Postava a výzor ako merítko dnešnej spoločnosti

Autor: Michaela Karasová | 22.4.2015 o 11:00 | Karma článku: 7,50 | Prečítané:  1881x

 

V dnešnej konzumnej spoločnosti sa na nás valí z každej strany reklama na produkty rôzneho charakteru.  Denný, nočný, očný krem, gély na vypnutie pokožky, doplnky stravy na zrýchlenie metabolizmu, nohavice aby sme spálili ešte viac tuku. Dokonca aj rifle cez ktoré nevidno "neestetické faldíky". Reklamu robia zásadne krásne a štíhle modelky. Programov na  úpravu fotografií je viac ako sociálnych sietí a niekde v tomto obraze dokonalosti  sa na okraji nachádzajú tie normálne  ženy - dievčatá  s kilom, či viac navyše, s  nie úplne súmernou tvárou a nedokonalosťami na pokožke , ktoré sa vďaka neustále narastajúcemu tlaku spoločnosti cítia menejcenné. Aj keď nie sú.

Problémom dnešnej doby je najmä boj medzi tým čo "by malo byť" a tým "čo v skutočnosti je". Veľa z nás si v snahe vyzerať podľa "ideálu" všetky tie "dôveryhodné" produkty z reklamy naozaj kúpi.  Mladé  dievčatá v snahe priblížiť sa modelkám z Victoria secret skúšajú všetky "zaručene fungujúce " diéty, a neuvedomujú si, ako si  škodia. Okrem fyzického zdravia ide najmä o to psychické. Ak sa stane vidina štíhleho tela jedinou myšlienkou na ktorú dokážete myslieť, začína naozajstný problém, ktorý sa človeka drží ako kliešť do konca života. Ak s tým raz začnete, už neskončíte, aj keď sa budete snažiť každou bunkou vášho tela.  Je to ako droga. Každé jedno kilo, ktoré odíde vás motivuje ísť ďalej, niekedy až za hranicu. Človek nikdy nevie, koľko ľudí v jeho okolí s takým niečim bojuje.

Hovorí sa, že tí krajší to majú v živote jednoduchšie a preto tí menej šťastní musia pracovať dva krát tak pilne, aby sa niekam dostali. Napriek povrchnosti tejto myšlienky je to z určitej časti pravda. Honba za dokonalosťou  sa stala akousi alfou a omegou nášho života.

Odkiaľ sa to vlastne všetko berie? Denne nás obklopujú podnety rôzneho druhu. Obálka časopisu s krásnou modelkou v stánku, billboardy na každom kroku, televízia a v neposlednom rade internet. S tým všetkým prichádzame do styku dennodenne. Nevtieravo (niektoré naopak až príliš vtieravo) sa nám dostáva do hlavy obraz toho ako sa máme správať, ako vyzerať a čo robiť.

Je iba na nás do akej miery sa necháme strhnúť vlnou a ako veľmi uveríme tomu, čo diktuje trendy v spoločnosti. 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.


Už ste čítali?